'Walk The Talk' maakt het werk leuker én makkelijker

Als zorgprofessional 's avonds ook nog druk met de administratie?
De Koperhorst, Lyvore & Reinaerde doen mee aan een pilot doen waarbij zorgprofessionals het Electronisch Patiënten Dossier kunnen inspreken tijdens of direct na een afspraak met een cliënt.

Het idee voor het inspreken van een zorgdossier is ontstaan bij de jaarlijkse werkconferentie van Utrechtzorg en werd daar door de deelnemers gekozen tot “beste innovatieve idee”. Door het dossier in te kunnen spreken hebben zorgprofessionals meer cliënt-contact en minder achteraf-administratie. We hopen natuurlijk dat dit leidt tot meer werkplezier en een hogere kwaliteit van de dossiers.

Utrechtzorg heeft het idee samen met De Koperhorst, Lyvore en Reinaerde verder uitgewerkt en samenwerking gezocht met Care Connections. Care Connections heeft een Zorgapp die zorgprofessionals ondersteunt bij het werk. In deze app kunnen zorgprofessionals bijvoorbeeld tijdschrijven en kilometers declareren. Voor deze pilot voegen zij een extra functie toe aan de app. Met deze functie kunnen zorgprofessionals het dossier inspreken en wordt de spraak vertaald naar tekst en opgenomen in het juiste Electronisch Patiënten Dossier.

De pilot duurt 4 weken. Daarna kijken we samen met de zorgprofessionals die met de app gaan werken en de cliënten of het gebruik van de app inderdaad leidt tot meer werkplezier, meer efficiency en een hogere kwaliteit van de dossiers.

Voor meer informatie over de pilot: neem contact op met Jacqueline Engelen, projectleider Utrechtzorg, jengelen@utrechtzorg.net | 030 643 08 08.

Ga naar nieuwsoverzicht